Czy warto reklamować się na słowa brandowe w Google AdWords?

Odpowiedz jest prosta i banalna – WARTO. Bo ze swoją ofertą trzeba być tam gdzie klienci o nią pytają. Klient ma trafić do Ciebie.

Firmy, które nie posiadają silnego brandu nie muszą się w ten sposób reklamować. Jednak warto sprawdzić, czy czasem, nasza marka właśnie w ten sposób nie jest poszukiwana. Możemy się miło zaskoczyć.

Silne marki, rozpoznawalne marki, bez takich kampanii tracą kolejne miejsce komunikacji z klientem. Scenariusze są proste. Na naszą markę może reklamować się konkurencja – i co ciekawe często się reklamuje. Przykład:

kruk

Firma traci potencjalny kanał komunikacji. Konkurencja przebija się ze swoją ofertą. To typowe zaniedbanie.

Bądź gdzie się da

W Polsce, gdzie 96% korzysta z wyszukiwarki Google my marketerzy mamy ułatwione zadanie. Wystarczy być obecnym w tym medium gdzie nas szukają. Co ciekawe Google co rusz podsuwa nam nowe rozwiązania dla naszej reklamy w wyszukiwarce.

Kolejny scenariusz, który warto poznać to zwykłe zapytanie o sklep marki. Na załączonym przykładzie widzimy jak można wykorzystać miejsce w wynikach wyszukiwania. Oprócz mapki z informacją o adresie, opiniach i godzinach otwarcia widzimy reklamę z informacjami o poradach, bezpłatnej dostawie czy wysyłce w 24 godziny.

rapeks

Promocji nigdy za wiele

Najnowsze rozszerzenie, które możemy podpiąć do reklamy w wyszukiwarce, to kod promocyjny czy informacja o promocji. Mamy do wyboru kilka okazji, wybieramy rabat kwotowy lub procentowy oraz harmonogram.

promoc

Bardzo ciekawe rozszerzenie. Pozwala np. już z poziomu wyszukiwarki informować klientów o promocji w naszej firmie i co najważniejsze na podanie kodu promocyjnego – tak popularnego w ecommerce. Przykład poniżej.

la

× Informacja: Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.'
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2017 M.IT. Robert Szolka | Fotografie designed by Nuchylee - Freepik.com oraz http://graficzny.com.pl